Album z jednoho listu papíru - One sheet mini album

Chcete udělat mini album do kapsy? Hledáte jak využít slabší papír potištěný jen z jedné strany? Máte chuť hrát si a zdobit? Složité návody nejsou nic pro vás, a přesto chcete vytvořit něco zvláštního? Dnes vám představíme „One sheet mini album“ aneb minialbum z jednoho listu papíru.
Již jsme tu měli tento typ. Byl to takový větší brácha dnešního mrňouska.

Potřebujeme:
Papír velikosti 30x30 cm na vnitřní strany minialba
Čtvrtku cca 8x17 cm (přesněji naměříme až po dozdobení vnitřní části alba kvůli hřbetu)
Stuhu na svázání cca 45 cm
Fotky 5x5 cm (nebo dle záměru)
Dekorace: zbytky papírů, razítka, samolepky

Nejprve si vytvoříme základ pro vnitřní část alba. Vyberte papír menší gramáže. Album pak bude lehčí a skladnější. Vnitřní strany jsou slepené ze dvou slepených stran, takže se nemusíte bát, že to bude příliš měkké. Navíc jsou stránky chráněné obalem. Čtvrtku 30x30 zohýbejte podle nákresu. Potom papír rozstřihněte nebo rozřízněte podle červených čar. Vznikne něco jako velké M.
Jednotlivé části si můžete lehce tužkou očíslovat. Já jsem označila křížky stránky, které se slepují k sobě.  



 A zde je samotný postup skládání:

Tímto vznikne 8 dvoustran/16 stran o velikosti 7,5 x 7,5 cm.

Pro desky využijeme čtvrtku vyšší gramáže o velikosti 8 cm + hřbet + 8 cm. U hřbetu záleží na gramáži vnitřních stránek a množství dekorací. Album se může zavazovat stuhou. U stuh šíře 1 cm stačí 45 cm. Je vhodné desky z vnitřní strany ohnout ještě podle nákresu. Album potom půjde plně otevřít. Nejvhodnější je na obal vlnitý karton. Krásně pruží a přizpůsobí se pohybu.
Já jsem pro své album nakonec použila rozměry 7,7+1,5 (hřbet)+7,7 cm.

Téma pro album jsem chvíli marně hledala. Chtěla jsem vytvořit něco o sobě (mám málo fotek) nebo o mě a manželovi (ještě méně fotek). Nakonec jsem při hledání vhodných obrázků narazila na spoustu fotek, kde Verunka provádí něco ztřeštěného. A téma bylo na světě: Co tě to zase napadlo? Chtěla jsem původně použít jen zbytečky papírů. Šlo to až do momentu, kdy jsem potřebovala papír se zlatým dekorem. Ten byl ale v nenačaté sadě. A jakmile jsem ji otevřela, už jsem použila další papír na další stránku. :-) Na obal se vrátím příště k vlnité lepence. Použila jsem kraft papír a není to ono. :-)











Pro DT připravila,
IlonaK2

Komentáře

  1. Ilčo, to je zase super nápadité! Tento typ alba znám, ale ta náplň je prostě jedinečná. ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Luxusní! Tak to zase já neznám. Koukám jak puk. A vnitřek? Souhlasím. Jedinečné!

    OdpovědětVymazat
  3. To pojetí je skutečně supernápadité!:-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky